السبت، 17 يناير 2015

كلاكيت آخر مرة






اجتمعت في نظراتهما كل كلمات الحب والألم والعتاب ..



طال الصمت ..



وطال عذابهما فبدأت هي بالكلام قائلة :


- هو أنت لازم تنطقها ؟

- أيوة يا حبيبتي ، لازم .

- بس أنا مش عايزة اسمعها ..!!

- وأنا كمان مش عايز أنطقها .

- يعني مفيش فايدة ؟

- للأسف ، كان نفسي يكون في أمل .

فانهارت وانهالت دموعها حتى أنها لم تقوَ على الوقوف طويلاً فأجلَسَها على كرسي وقال لها :

- بتحبيني ؟

- أنا بعشقك .

- وأنا بعشق التراب اللي بتمشي عليه .

فارتمت بين ذراعيه راجيةً الخلاص من عذابها .

واحتضنها محتوياً كل تفاصيلها راجياً السكينة .

حتى تمنت أن تموت بين ذراعيه ، لكن الأشياء الجميلة تنتهي بأسرع من الريح نظرا إلى بعضهما البعض حتى شعرت أنها في حالة إنتظار للموت .. فآثرت أن تتعجل قدومه بنفسها بدلا من عذاب الإنتظار ..

جالت بعينيها أرجاء المكان الذي ضمهما معاً ،
واتجهت نحو الباب قائلة :
 - أنا ماشية

 فأمسك بذراعيها هو الآخر قائلاً :
 - حبيبتي ؟
- نعم ؟

فنظر في عينيها وقال لها :
 - انتي طالق ....!! 

 ــــــــــ 




ومازالت صولا تبحث عن حكاية 

هناك 4 تعليقات:

  1. مش استوعبتها فرجعت اقرأها مره تانيه
    برضو مش استوعبتها بس المره دى فهمت انى مصدومه
    انا مش هكتب تعليق علي الكلمات دى ، انا هديلك تخيل انا حاسه بأيه دلوقتى
    عارفه لما تبقى قاعده مبتسمه وبتقرى كلام حب جميل ومستمتعه ويقوم جاى وغد رزعك بالقلم هههههههههههههههههه
    اهو دا شعورى
    صدمه وازبهلال بس كدا

    ردحذف
    الردود
    1. هههههههههههه بصي أنا عارفة ان الصدمة هتفضل معاكي مش أقل من أسبوع .. عشان كده انصحك تاخدي كل يوم قرص مهدئ وتشربي شوب نسكافيه لحد ما الصدمة تروح :)

      حذف
  2. حقيقةً صادمة،
    ويكتنفها الغموض حول أسباب وجوب انفصالهما رغم عشقهما المتبادل

    ردحذف
    الردود
    1. نحن اليوم نعيش في دنيا أغرب من الخيال .. وكل شيء فيها وارد .. حتى وجوب انفصال عاشقين عن بعضهما

      نورت المشخصاتية أستاذي :)

      حذف

أتدري ؟
تعليقك على هذه التدوينة بالسلب أو الإيجاب هو ما يجعل لكلام المشخصاتية قيمة :)